Washington Post 'embarrassed' over gaffe-filled story needing 15 corrections


The Washington Post admitted leadership is embarrassed after the paper was forced to issue a whopping 15 corrections to one story about black families struggling to keep their southern farmland.

“We are embarrassed by the widespread errors in this freelance article. We have published a detailed correction of each error and updated the story based on re-reporting by Post staff,” executive editor Marty Baron told Fox News.

WASHINGTON POST TIES TRUMP, RUSSIANS OVER SHARED LOVE OF HAMBURGERS 

“We are embarrassed by the widespread errors in this freelance article. We have published a detailed correction of each error and updated the story based on re-reporting by Post staff.”

— Marty Baron

The story by Korsha Wilson originally ran on July 23 and has been updated after a laundry list of gaffes and inaccuracies.

“A previous version of this article contained many errors and omitted context and allegations important to understanding two families’ stories. This version has been updated,” the digital version now says before it details all 15 corrections.

Washington Post executive editor Marty Baron is embarrassed by a story that needed 15 separate corrections. (MANDEL NGAN/AFP/Getty Images)

Washington Post executive editor Marty Baron is embarrassed by a story that needed 15 separate corrections. (MANDEL NGAN/AFP/Getty Images)

The lengthy story is about families who “lived off their land and hoped to pass it down to their children and their children’s children” but run into “challenges black farmers have long faced in their fight for land retention.”

MSNBC’S ‘THE RACHEL MADDOW SHOW’ PLUMMETS TO FIFTH MOST-WATCHED CABLE NEWS SHOW

The corrections include everything from misspelling to the omission of “key details” pertinent to the story. This is how the Post described each error:

  • “The first name of Emanuel Freeman Sr. was misspelled.”
  • “Contrary to what was reported in the initial article, Freeman Sr.’s grandson, Johnny, did not refuse to move off a Halifax, Va., sidewalk for a white woman; he was talking to her, which drew the ire of some white locals, including the Ku Klux Klan. When a crowd gathered at the Freeman home where Johnny fled, gunfire was exchanged, and one family member’s home was set ablaze.”
  • “The 2017 U.S. Agricultural Census compared farmland owned and operated, not simply owned, by white and black farmers.”
  • “The number of children Freeman had with his second wife, Rebecca, was eight, not 10.”
  • “Ownership of Freeman’s property was not transferred to heirs when Rebecca died. In fact, he used a trust before he died to divide his property among his heirs.”
  • “The partition sale of the Freeman estate was in 2016, not 2018, and it included 360 acres of the original 1,000, not 30 acres of the original 99.”

  • “The story omitted key details that affect understanding of ownership of the land. Melinda J.G. Hyman says ‘Jr.’ and ‘Sr.’ were left off the names of father and son on documents, and the land was mistakenly combined under Rebecca’s name, meaning some descendants did not receive proper ownership. After requesting a summary of the property, Hyman says, she found her great-aunt, Pinkie Freeman Logan, was the rightful heir to hundreds of acres, but they were not properly transferred to her. In 2016, Hyman says, 360 acres of the original 1,000 were auctioned off after a lengthy court battle, a decision she says she and some other family members dispute.”

  • “The article omitted Hyman’s statement that actions by law firm Bagwell & Bagwell constitute apparent conflicts of interest and omitted firm owner George H. Bagwell’s response denying that allegation.”

  • “A description by agricultural lawyer Jillian Hishaw of laws governing who inherits property when a landowner dies was a reference to the laws in most states, not more than 20 states. She was also generally describing these laws, not referring to Virginia law.”

  • “A study the article said compared the prevalence of estate planning by older white and older black Americans was published in the Journal of Palliative Medicine, not the National Library of Medicine, and was about possession of advance health directives, not estate planning.”

  • “Tashi Terry said, ‘Welcome to Belle Terry Lane,’ not ‘Welcome to Belle Terry Farm.’ The property is named Terry Farm.”

  • “Aubrey Terry did not buy 170 acres with his siblings in 1963; his parents bought the 150-acre property in 1961.”

  • “The eldest Terry brother died in 2011, not 2015.”

  • “The article omitted Tashi Terry’s account of some incidents that led to a lawsuit seeking a partition sale of her family’s farm and her allegations against Bagwell & Bagwell, which the firm denies.”

  • “A law proposed to protect heirs from losing land in partition sales is called the Uniform Partition of Heirs Property Act, not the Partition of Heirs Property Act. ‘Tenants in common’ are not solely defined as those living on a property; they are all those who own a share in the property. The act would not require heirs living on a property to come to an agreement before it can be sold, but would instead provide several other protections.”

NEW YORK POST FRONT PAGE EDITORIAL URGES PRESIDENT TRUMP TO ‘BAN WEAPONS OF WAR’

Other Washington-based publications noticed the Post’s gaffe-filled article.

Washingtonian reporter Andrew Beaujon – who first received the statement from Baron — noted that the “gruesome” corrections were in a story written by Wilson, who is a freelancer with previous bylines in publications such as the New York Times, Bon Appetit and Food & Wine.

Beaujon asked, “How did this bloodbath of a correction happen?”

CLICK HERE TO GET THE FOX NEWS APP

“The correction is certainly thorough with regard to the article’s content. What it doesn’t answer, however, is any questions about the process this article went through and whether it was representative of how the ‘Post’ handles contributions from freelancers whose training and propensity with regard to accuracy can be difficult to judge,” Beaujon wrote before listing a series of queries about the paper’s process.

The Washington Examiner’s Becket Adams also reported on the “glorious train wreck” that appeared in the Post.

“At this rate, it is a wonder the author even got her name right,” Adams wrote. “Kudos to the newspaper for being so thorough and forthright in tackling the many, many problems in Wilson’s article.”



Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *